loading...

خبرخاص

بازدید : 236

درمارولر چیست و چگونه به بازسازی پوست کمک می کند؟
فواید و عوارض درمارولر برای لک های صورت فواید و عوارض درمارولر برای لک های صورت
بله، همه ما عاشق پوست صاف، شفاف و بی عیب هستیم، اما اغلب با مشکلات پوستی مانند آکنه، چین و چروک، جای زخم و انواع آکنه دست و پنجه نرم می کنیم. درمان این مشکلات اغلب پرهزینه و زمان بر است و حتی اگر موثر باشد، برای همیشه دوام نمی آورد. بهترین راه استفاده از یک روش موجود و ارزان است. یکی از راه ها استفاده از درمارولر است.
فواید و عوارض درمارولر برای لکه های صورت
درمارولر چیست؟
درمارولر یک دستگاه زیبایی برای بازسازی پوست است. این درمان یک درمان کم تهاجمی برای مشکلات پوستی است. گفته می شود برای درمان انواع عوارض پوستی در اپیدرم و درم است. سر این دستگاه از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. روی سطح آن حدود هزار سوزن ظریف وجود دارد. و این سوزن ها از فولاد یا تیتانیوم ساخته شده اند. ظاهر این دستگاه مانند یک غلتک کوچک است و در اصل این دستگاه دارای 90 تا 450 سوزن می باشد. و اندازه این سوزن ها بین 0.25 تا 3 میلی متر است.
استفاده از این دستگاه آسان به نظر می رسد اما فراموش نکنید که قبل از انتخاب درما رولر باید نحوه استفاده از آن و مراحل درمان را بدانید زیرا گفتیم این نوع درمان عمدتا با سوزن هایی انجام می شود که به آرامی کشیده می شوند. عدم آگاهی روی پوست و صورت می تواند اسکارهای عمیقی را روی صورت به جا بگذارد.
این فرآیند یک روش زیبایی پرکاربرد است و گردش خون را در صورت تحریک می کند، اما این دستگاه را می توان نوعی ماساژ صورت دانست.
فواید درمارولر برای پوست صورت
علاوه بر صرفه اقتصادی این روش درمانی، با کمی مطالعه می توانید عملکرد این دستگاه را کنترل کنید. به قیافه ترسناکش نگاه نکن بسیاری از مشکلات پوستی مانند زخم ها را می توان با درمارولر درمان کرد زیرا می تواند با تحریکات کوچک و عمیق خود به تحریک الاستین و کلاژن در پوست کمک کند. افزایش تولید کلاژن در پوست با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست همراه است که باعث صاف شدن پوست و از بین رفتن خطوط و چین و چروک می شود. اما آیا می توانید بعد از یک بار استفاده از این دستگاه متوجه تغییری شوید؟ معمولا زمان مشاهده تغییرات و بهبود وضعیت پوست به شدت چین و چروک بستگی دارد.
همچنین بخوانید : کربوکسی تراپی چیست؟ (اثرات، مزایا و هزینه ها)
علاوه بر این، درمارولر با تحریک کلاژن، ترمیم آن و کاهش اثرات تابش مضر خورشید بر روی پوست، به ترمیم نواحی آسیب دیده پوست کمک می کند.
درمارولر همچنین می تواند در کاهش هایپرپیگمانتاسیون ناشی از آفتاب سوختگی یا لکه ها (حتی لکه های قدیمی و سرسخت) موثر باشد زیرا این روش طبیعی است و سلول های ملانوسیت را متعادل می کند و باعث ریزش سلول های آسیب دیده می شود.
پسوریازیس یکی دیگر از بیماری های پوستی است که با آرتریت پسوریازیس قابل درمان است، اما به دلیل گسترش باکتری های پسوریازیس، آرتریت پسوریازیس برای درمان آکنه و پسوریازیس توصیه نمی شود.
نحوه استفاده از درما رولر روی پوست
در ابتدا باید توجه داشت که نوع غلتک انتخابی و اندازه سوزن باید با توجه به شرایط پوست هر فرد تنظیم شود. از سوزن 0.5 میلی متری استفاده می شود، در حالی که برای مشکلات عمیق تر، متخصص پوست از سوزن 2 تا 2.5 میلی متری استفاده می کند.
مرحله اول ضدعفونی سوزن ها و شستشوی سطح است که با آبکشی ملایم انجام می شود و سپس بسته به تحمل درد و اندازه سوزن می توان از کرم های لایه بردار روی نواحی مورد درمان استفاده کرد.
اولین چرخش دستگاه روی پوست باید عمودی باشد که حدود 6 تا 8 بار انجام می شود تا زمانی که تمام پوست توسط دستگاه لمس شود. سپس دستگاه را به قسمت های دیگر صورت بلغزانید و پس از درمان تمام قسمت های صورت، از آب یا عصاره های گیاهی برای درمان صورت استفاده کنید.
همچنین بخوانید : چه روش ها و راهکارهایی برای روشن شدن پوست صورت وجود دارد؟
اثرات درمان درمارولر چه زمانی ظاهر می شود؟
زمان تاثیر بسته به نوع پوست، سن پوست، رنگ پوست و مشکلات پوستی متفاوت است. برخی از افراد نتایج این درمان را در عرض یک هفته مشاهده می کنند، در حالی که برخی دیگر پس از 2-3 ماه نتایج را مشاهده می کنند. اما باید مراقب بود که پس از دوره درمان درما رولر و پس از سپری شدن آن، مدت اثر آن افزایش یابد.
مراقبت های بعد از درمان با درمارولر چیست؟
استفاده از درمارولر یکی از معدود راه های درمان پوست است. این روش معمولاً زمان بهبودی کوتاهی دارد و هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند مگر اینکه توسط یک متخصص مجرب به درستی انجام شود.
با این حال، به خصوص تا 48 ساعت پس از درمان، باید از جای زخم مراقبت کنید و از یک پاک کننده ملایم با آب برای شستن صورت خود استفاده کنید. پوست خود را به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید. این مرطوب کننده می تواند پوست شما را هیدراته نگه دارد و از خشک شدن آن جلوگیری کند.
همچنین می توانید از اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت پوست و نرمال کردن pH پوست استفاده کنید. سرم های حاوی HA نیز گزینه خوبی هستند که بسته به نوع پوست خود می توانید از آنها استفاده کنید.
تا 12 ساعت بعد از درمان از هیچ گونه مواد آرایشی استفاده نکنید و حتماً بعد از درمان از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
عوارض استفاده از درمارولر چیست؟
یکی از عوارض استفاده از این محصول قرمزی پوست است. پس از چند دقیقه تا چند ساعت، ممکن است پوست شما متورم و برنزه به نظر برسد، اما پس از 12 ساعت بهبود می یابد.
همچنین بخوانید : نکاتی برای بهبود سلامت و زیبایی ناخن
اگر از غلتک هایی با سوزن های بلند استفاده کنید، تورم و جای زخم افزایش می یابد. ممکن است کمی قرمزی، التهاب و تورم مشاهده کنید. البته این مشکل معمولا بعد از چند روز با یک مرطوب کننده مناسب برطرف می شود.
به افراد دارای پوست حساس توصیه می شود تا چند روز پس از درمان درمارولر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند. همچنین استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا در خانه نیز می تواند موثر باشد.
از جمله عوارض نادر این جراحی می توان به کبودی، خونریزی، درد و خونریزی اشاره کرد. داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین را باید دو روز قبل از درمان درمارولر قطع کرد و ممکن است پس از جراحی کمپرس یخ جایگزین درد صورت شود.
مصرف داروهای ضد آکنه یا لایه بردار در طول درمان های درمارولر به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا به شدت بر ساختار یکپارچه پوست تأثیر می گذارد.
جدی ترین عوارض پوستی هنگام استفاده از درمارولر عفونت ها هستند که در صورت استریل نبودن سوزن ها و عدم رعایت بهداشت رخ می دهد. بنابراین همیشه از استریل بودن دستگاه و سالم بودن مرکز درمانی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.
من فاطمه حبشی متخصص و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مطلب سپاسگزارم. اطلاعات آموزشی بیشتر را می توانید در دوره های آکادمی فلدور بیابید.

https://fatemehhabashi.com/dermaroller-for-facial-blemishes/

sahim6 شنبه 21 آبان 1401 زمان : 10:51 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 23,395
  • بازدید کلی : 46,026

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد