loading...

خبرخاص

بازدید : 226


یکی از اولین دغدغه های خریداران خودرو پس از خرید خودرو، انتخاب روکش صندلی است. روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد. پارچه و چرم دو ماده اصلی برای روکش صندلی ماشین هستند. بسیاری از مردم پارچه را به چرم ترجیح می دهند. باید در نظر داشت که روکش های صندلی خودرو برای اطمینان از کیفیت و عملکرد آنها باید دارای ویژگی های خاصی باشند. برخی از انواع پارچه های مورد استفاده برای روکش صندلی عبارتند از: جین، مشبک، ژاکارد و مخمل.

مزایای روکش های پارچه ای صندلی

عرق کردن به خصوص در سفرهای طولانی یکی از اتفاقات ناخوشایند است. اما پارچه روکش صندلی خودرو به دلیل وجود سوراخ هایی که در آن وجود دارد، گردش هوای بهتری را بین صندلی و راننده فراهم می کند. در نتیجه تعریق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در هوای سرد، روکش پارچه ای از اتلاف حرارت در خودرو محافظت می کند.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از روکش صندلی پارچه ای، تنوع طرح و رنگ در مقایسه با سایر مواد به خصوص چرم است. مالک خودرو گزینه های مختلفی برای هماهنگی با رنگ بدنه، رنگ کابین، استایل خودرو (اسپرت، رسمی و ...) و رنگ و طرح پارچه روکش صندلی دارد.

از نظر قیمت، روکش های پارچه ای صندلی به طور متوسط ​​ارزان تر از چرمی هستند. البته به طور کلی انواع مختلفی در بازار وجود دارد. بنابراین محدوده قیمت آنها نیز متغیر است.

روکش های پارچه ای صندلی نسبت به انواع دیگر دوام و راحتی بیشتری دارند و در صورت انتخاب متریال با کیفیت، میزان تغییر رنگ پایین خواهد بود.

اطلاعات مهم در مورد پارچه روکش مبل

روکش های پارچه ای نسبت به چرم مستعد جذب کثیفی هستند. پس بهتر است در مراقبت از آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. همچنین استفاده از زیپ و روکش کش دار برای نصب، شستشوی پارچه روکش صندلی خودرو را آسان می کند.

اگر از پارچه استفاده می کنید، بهتر است آن را از نور خورشید دور نگه دارید. زیرا این کار باعث تغییر رنگ، سایش و پارگی پارچه به مرور زمان می شود.

نحوه نگهداری روکش صندلی پارچه ای AGU

پارچه روکش صندلی ماشین

اگر نکات ساده اما مهمی را که در هنگام خرید متریال برای روکش صندلی خودروی خود ذکر شد در نظر بگیرید، در آینده نزدیک از پرداخت مجدد اجتناب کرده و انتخاب مطمئن تری خواهید داشت.

هنگام خرید روکش مبل از ضخیم بودن پارچه مطمئن شوید. پارچه های نازک تر مقاومت کمتری در برابر سایش و سایر عوامل دارند و طول عمر کمتری دارند.

دقت کنید که بافت پارچه خوب باشد و درزها کاملاً سفت باشند و بافت محکمی داشته باشند. این امر به دوام و زیبایی و راحتی پارچه نیز کمک می کند.

هرچه تعداد قطعات روی جلد بیشتر باشد، کیفیت و استحکام دوخت بالاتر است. زیرا فشار ناشی از نشستن به آن به خوبی بین قسمت های مختلف پارچه پخش می شود.

رنگ پارچه روکش صندلی ماشین

شاید در ابتدا انتخاب رنگ برای لباس یک امر سلیقه ای به نظر برسد و چندان مهم نباشد. اما حتی در این مورد نیز دانستن چند نکته ساده می تواند مفید باشد.

1- رنگ پارچه نباید چشم را برای مدت طولانی خسته کند.

2- در انتخاب رنگ پارچه قبل از هر چیز به رنگ کمربند ایمنی خودرو دقت کنید. زیرا طبق استاندارد جهانی، تمامی رنگ های داخل خودرو بر اساس رنگ کمربند ایمنی تعیین می شود. بنابراین مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی در رنگ فضای داخلی خودرو، توجه به رنگ کمربند ایمنی است. همچنین رنگ بدنه خودرو از نظر هماهنگی یا تضاد با رنگ روکش صندلی حائز اهمیت است.

انتخاب رنگ روکش صندلی پارچه ای AGU

3- نکته دیگری که در انتخاب طرح و رنگ پارچه روکش صندلی باید به آن توجه کرد، شغل مالک خودرو و نحوه استفاده وی از آن است. البته اگر از ماشین برای جابجایی مسافران استفاده می کنید یا همیشه با لباس کار پشت فرمان می نشینید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

4- در نهایت باید به شرایط آب و هوایی که ماشین در آن می رود توجه کنید. اگر در آب و هوای گرمسیری زندگی می کنید، بهتر است از انتخاب رنگ های تیره خودداری کنید زیرا رنگ های تیره نور بیشتری را جذب می کنند و سریعتر از پارچه های رنگ روشن گرم می شوند. این باعث خراب شدن سریع پارچه می شود.

مطالعه مقاله کامل:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-دنا/

sahim6 یکشنبه 12 شهریور 1402 زمان : 8:39 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 238
  • بازدید ماه : 689
  • بازدید سال : 15,569
  • بازدید کلی : 38,200

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد