loading...

خبرخاص

بازدید : 2041


لابیاپلاستی یکی از موثرترین عمل های جراحی پلاستیک واژن برای تغییر شکل ناحیه تناسلی زنانه است. بسیاری از زنانی که در اصفهان در آستانه ابتلا به لابیا ماژور هستند، نگران مدیریت پس از جراحی لابیا هستند. دوره نقاهت کامل و نهایی برای لابیاپلاستی معمولاً 6 هفته است. در این مقاله سعی شده است توصیه هایی برای هر یک از این مراحل شش هفته ای ارائه شود. با این حال، باید توصیه های پزشک خود را در اولویت قرار دهید و دستورات او را دنبال کنید. برای دسترسی به سایر بخش های مقاله از لیست زیر استفاده کنید.

قبل از لابیاپلاستی چه اقدامات احتیاطی می توانید انجام دهید؟

قبل از انجام عمل لابیاپلاستی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

برای کمک به کبودی و تورم، ممکن است از یک هفته قبل از جراحی شروع به مصرف قرص های ضد تورم کنید. اگر یک هفته زودتر مصرف دارو را شروع کنید، این امکان وجود دارد که دارو وارد بدن شما شود و اثربخشی بیشتری داشته باشد. تورم کمتر به معنای درد کمتر است.

در صورت امکان، چند روز قبل از لابیاپلاستی استراحت کنید و ورزش نکنید.

اطراف واژن را در روز جراحی تمیز کنید.

خود را آماده کنید که تا 6 هفته رابطه جنسی نداشته باشید. رابطه جنسی اثر عمل را از بین می برد.

مراقبت در هفته اول پس از لابیاپلاستی

در اینجا مراقبت های بعد از عمل را که باید در هفته اول انجام دهید شرح می دهیم:

روز اول بعد از جراحی

در روز اول پس از جراحی، انتظار می رود که لابیای داخلی و خارجی یا لابیا مینور و لابیا بزرگ متورم شود. ممکن است پوست بالای کلیتوریس شما قابل مشاهده باشد. (حتی اگر هیچ برشی در این ناحیه وجود نداشته باشد) انتظار نداشته باشید که لابیا و کلیتوریس شما طبیعی به نظر برسد. بافت آنجا کاملاً انعطاف پذیر است. در نتیجه تورم در داخل و اطراف واژن کاملا طبیعی است.

استراحت بعد از لابیاپلاستی

در روز اول، استفاده از کمپرس سرد در ناحیه آسیب دیده به تسکین درد و تورم کمک می کند. برای جلوگیری از آسیب پوست، بیش از 15 دقیقه در هر بار از کمپرس سرد استفاده نکنید. مصرف داروهای ضد التهابی به مدت یک هفته قبل از جراحی به بهبود زخم و تورم کمک کرد.

تسکین درد را طبق دستور پزشک شروع کنید. درد برخی از افراد با استامینوفن (تیلنول) از بین می‌رود، در حالی که برخی دیگر به چیزی قوی‌تر نیاز دارند. برخی از جراحان ممکن است پماد لیدوکائین را تجویز کنند که می توانید برای تسکین درد روی بخیه ها بمالید.

برخی از افراد هنگام ادرار احساس سوزش می کنند. ناشی از ریختن ادرار در درز این امر از درد و سوزش در هنگام ادرار جلوگیری می کند. اگر ادرار ریخت، می توانید مقداری آب روی بخیه ها اسپری کنید تا رقیق شود.

همچنین بهتر است زیاد راه نروید زیرا ممکن است در این قسمت اصطکاک ایجاد شود. روز اول در خانه بمانید و به خودتان استراحت کامل بدهید.

مراقبت روز دوم

روز دوم اساساً مانند روز اول است، اگرچه تورم ممکن است بدتر باشد. اغلب تورم قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود. نگران نباشید. هنگام ادرار کردن، برای جلوگیری از سوختگی و تمیز نگه داشتن محل، روی بخیه ها آب بپاشید. شما نباید انتظار داشته باشید که لابیای شما طبیعی به نظر برسد، زیرا همچنان متورم خواهید بود. در واقع، ممکن است وقتی کمی بیشتر در اطراف حرکت می کنید، متوجه نوسانات در میزان تورم لب شوید. تورم نامتقارن نیز ممکن است طبیعی باشد.

طبق دستور جراح به مصرف مسکن‌ها و زدن پماد روی بخیه‌ها ادامه می‌دهید. درد یا ناراحتی هنوز طبیعی است. خونریزی در لباس زیر یا نوار بهداشتی طبیعی است. اگر به فشار حساس هستید، ممکن است نتوانید لباس های تنگ و لباس زیر بپوشید. اگر خنک کردن به تسکین درد و کاهش تورم کمک می کند، با تایید جراح خود به استفاده از کمپرس یخ ادامه دهید.

پس از 24 ساعت می توانید پس از مشورت با پزشک از حمام سیتز استفاده کنید. مندی سیتز در قسمت بعدی مقاله توضیح داده شده است. روز بعد در خانه بمانید و استراحت کنید.

در روز سوم تا هفتم پس از لابیاپلاستی مراقب باشید

در روز ششم تورم باید اندکی بهبود یابد. اما نزدیک به نرمال نخواهد بود. پمادها و مسکن ها باید طبق دستور جراح استفاده شوند. شاید بهتر باشد داروهای ضد درد خود را کاهش دهید. بعد از استفاده از توالت به تمیز کردن محل ادامه دهید خارش اطراف بخیه ها نیز شایع است. ممکن است در این زمان یا ظرف یک یا دو روز پس از جراحی با پزشک خود قرار ملاقات داشته باشید. پس از این مدت می توانید به سر کار خود بازگردید.

مراقبت های هفته دوم و سوم بعد از لابیاپلاستی

دو هفته از عمل لابیاپلاستی شما می گذرد. در این مرحله، سخت ترین بخش بهبودی لابیاپلاستی خود را پشت سر گذاشته اید. اکنون که تورم و درد کاهش یافته است، می توانید فعالیت بیشتری داشته باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که حتی اگر احساس خوبی داشته باشید، باز هم در حال بهبودی هستید.

هفته دوم بعد از جراحی

بله، شما هنوز یک توده روی لب های خود دارید. این کاملا طبیعی است، بنابراین ممکن است پزشک همچنان استفاده از داروهای ضد التهاب و تورم را توصیه کند. با این حال، ناحیه واژن و نواحی اطراف آن می تواند حساس باشد و می تواند باعث خونریزی بعد از لابیاپلاستی شود، به خصوص زمانی که هر گونه فشاری به آن ناحیه وارد شود. صبر برای بهبودی ضروری است. پیاده روی روزانه بخش مهمی از بهبودی در این مرحله است. اعمالی که به لابیاها فشار وارد نمی کند قابل قبول است و می توانید آنها را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که در این زمان لابیاها شکل طبیعی و طبیعی ندارند. اگر پزشک از بخیه های قابل جذب استفاده کند، بخیه ها باید نامرئی باشند. اگر جراحی لیزر مونالیستاچ داشته باشید، معمولاً هیچ بخیه ای وجود نخواهد داشت.

مراقبت هفته سوم

در این مدت ممکن است زخم شما کمی باز شود نترسید زیرا ممکن است این یک فرآیند تعمیر باشد در این مورد حتما به پزشک خود اطلاع دهید در این مرحله تورم و درد وجود دارد و پوشیدن لباس زیر تنگ امکان پذیر نیست روزانه پیاده روی کنید و منطقه را تمیز نگه دارید

هفته چهارم بعد از لابیاپلاستی

در این زمان بخیه های قابل جذب باید به طور کامل برداشته شوند. از این هفته انجام برخی فعالیت های ورزشی مشکلی ندارد اما ممکن است پزشک به شما توصیه کند که رابطه جنسی نداشته باشید و از دستمال های تمیز استفاده نکنید.

هفته پنجم بعد از لابیاپلاستی

در این زمان، اکثر بیماران حدود 90 درصد بهبود یافتند. در این زمان افراد می توانند رابطه جنسی داشته باشند و از پد استفاده کنند. بیشتر تورم و کبودی باید از بین برود و اولین نشانه های نتیجه جراحی دیده شود. با این حال، کل زمان بهبودی بیش از شش هفته خواهد بود. بعد از پنج هفته می توانید به راحتی رابطه جنسی را شروع کنید.

حمام سیتز بعد از لابیاپلاستی چیست؟

24 ساعت پس از جراحی، پزشک به شما اجازه می دهد تا روده های خود را در حالت نشسته بشویید. این کار با نشستن روی وان، صندلی توالت یا سینک و شستن ناحیه با آب گرم انجام می شود. به تسکین درد کمک می کند.

نکات کلیدی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

برای بهبودی کامل و سریع به نکات زیر توجه و رعایت کنید:

تمام دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را دنبال کنید.

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید

تا زمانی که جراح خود را ترک نکند، از رابطه جنسی خودداری کنید.

تا زمانی که پزشک به شما اجازه استفاده از نوار بهداشتی را بدهد، از یک پد یا آستر استفاده کنید.

لباس های گشاد بپوشید.

به جای تمیز کردن خود با دستمال توالت، محل را با آب گرم بشویید (سعی کنید از یک بطری فشرده استفاده کنید).

برای کاهش فشار در هفته اول نشستن از بالش دونات استفاده کنید.

آماده باشید که حداقل پنج روز از کار خود خارج شوید.

به خصوص در ۲ تا ۳ روز اول پس از جراحی استراحت کافی داشته باشید.

سعی کنید بی جهت به درزها دست نزنید.

غذاهای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید.

فقط از مسکن استفاده کنید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

قبل از هر چیز بهتر است ویژگی های یک پزشک خوب در اصفهان برای لابیا را بدانید. انتخاب جراح مناسب در انجام عمل زیبایی مورد نظر بسیار موثر است. با این حال، اگر پس از هفته اول جراحی، شرایط زیر را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید:

درد طاقت فرسا

خونریزی شدید

التهاب بالا

بوی بد

سپس

هر گونه بیماری یا نگرانی دیگر

برداشت شده از: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا

sahim6 پنجشنبه 08 تیر 1402 زمان : 10:58 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 388
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 15,119
  • بازدید کلی : 37,750

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد