loading...

خبرخاص

بازدید : 35

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم در بین مردم است. بنابراین خرید یک دستگاه اسپرسوساز خوب به شما در تهیه این نوشیدنی خوشمزه کمک می کند. اسپرسو غلظت و کافئین بیشتری دارد. مرد سازنده این دستگاه، آنجلو موریندو، دستگاه اسپرسوساز را در سال 1884 در نمایشگاهی در ایتالیا به مردم معرفی کرد. اسپرسو با فشار دادن و صاف کردن آب جوش و تفاله قهوه در قابلمه به دست می آید. قهوه ای که با کمک این دستگاه به دست می آید روی سطح غلیظ و کرمی خواهد بود. در این مقاله از خدمات پس از فروش بوش شما را با ویژگی های یک اسپرسوساز خوب از بهترین برندهای موجود در بازار آشنا می کنیم و با هم به بررسی تفاوت اسپرسوساز و قهوه ساز می پردازیم.

نرم افزار در دستگاه اسپرسوساز

اسپرسو سازهای موجود در بازار در دو مدل دستی و غیر دستی و در طرح های مختلف ساخته می شوند. هر دستگاه اسپرسوساز می تواند نیازهای شما را به روشی متفاوت برآورده کند. دستگاه های اسپرسوساز قابل برنامه ریزی هستند، بنابراین اگر زیاد قهوه می نوشید یا خانواده پرجمعیتی دارید که مهمانان زیادی به خانه شما می آیند، می توانید یک دستگاه اسپرسوساز قابل برنامه ریزی را انتخاب کنید. با استفاده از پنل لمسی روی دستگاه اسپرسوساز یا استفاده از وای فای در آن می توانید قهوه ساز را روشن کرده و آن را برای دم کردن قهوه آماده کنید. قیمت این دستگاه های اسپرسوساز نسبت به مدل های دیگر بالاتر است.

انواع فیلتر قهوه

هر قهوه‌ساز دارای فیلتر متفاوتی است و هر قهوه‌ساز از فیلتر متفاوتی استفاده می‌کند، بنابراین هنگام خرید مراقب باشید. فیلترهای مورد استفاده در دستگاه های قهوه ساز یا ثابت یا یکبار مصرف هستند. اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید فیلترهای ثابت بهترین گزینه هستند زیرا می توانند به شما در صرفه جویی زیادی در هزینه کمک کنند، اما باید بعد از هر بار استفاده آنها را به خوبی بشویید. فیلترهای یکبار مصرف بهداشتی تر هستند. این فیلترها در دستگاه های اسپرسوساز چه دستی و چه برقی کاربرد دارند.

برق یک دستگاه بخار است

انرژی الکتریکی در دستگاه های اسپرسوساز نقش بسیار مهمی دارد و در کیفیت قهوه بسیار موثر است. اگر موتور قدرتمند باشد، می تواند دمای آب را به خوبی بالا ببرد و گرمای مناسب را برای تهیه قهوه آماده کند. قسمت دوم اسپرسو مربوط به فشار بخار آب است که طعم قهوه را تحت تأثیر قرار نمی دهد و برای تهیه کاپوچینو و کف شیر استفاده می شود. پس در هنگام خرید این دو مورد را در نظر داشته باشید.

کنترل قدرت و فشار بخار دستگاه.

یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه اسپرسوساز قدرت و فشار بخار است که یکی از مهم ترین ویژگی های آن است. قدرت دستگاه در فشار بخار به معنای قدرت ایجاد فشار بخار آب برای تهیه قهوه خوشمزه است. هرچه قدرت دستگاه اسپرسوساز بیشتر باشد، قهوه بهتری دریافت خواهید کرد. حداکثر فشار بخار 15 بار است که معادل 1000 تا 1600 وات است. هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز باید به وزن آن توجه کنید.

بررسی کلی

در تجهیزات بخشی به نام گروه دسن وجود دارد که تجهیزاتی است که برای تهیه اسپرسو کار می کند. این دستگاه زمانی استفاده می شود که قهوه آسیاب شده آماده استخراج است و باید در دستگاه قرار گیرد. اگر تجهیزات و کیفیت دستگاه خوب باشد، نشان دهنده یک دستگاه قهوه ساز خوب است. بند با کیفیت تاثیر مستقیمی در طول عمر دستگاه دارد. این پارامترها شامل جنس بدنه و دسته، کیفیت قطعات پلاستیکی و استیل و وزن پیش فیلتر می باشد.

سبد پورتافیلتر در دستگاه اسپرسوساز

سبد Pertafiltro قسمتی از دستگاه اسپرسوساز است.  این قطعه به عنوان ظرف قهوه آسیاب شده استفاده می شود و به همین منظور طراحی شده است و قهوه های آماده برای استخراج در آنجا نگهداری می شود. این سبدها در دو نوع فشرده و غیر فشرده تولید می شوند. یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت باید علاوه بر این ویژگی ها، ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز داشته باشد. با این ویژگی ها کیفیت و برتری خود را نسبت به سایر دستگاه های مشابه بهبود می بخشد. در برخی از اسپرسوسازها پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش می شوند. این عملکرد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

برخی از دستگاه های اسپرسوساز دارای سیستم تمیز کردن خودکار هستند. که برای رستوران ها و کافه ها ایده آل است. از آنجایی که این مکان ها به دلیل مشغله کاری زمان زیادی برای نظافت ندارند، این نوع ماشین ها می توانند به صورت خودکار تمیز شوند. داشتن سیستم نظافت اتوماتیک بسیار مهم است. زیرا شخصی که از آن استفاده می کند نمی تواند هر دقیقه آن را تمیز کند و با تهیه چنین وسیله ای دیگر نگران نظافت و ضدعفونی دستگاه نخواهید بود. نکته مهم دیگری که باید در انتخاب دستگاه قهوه ساز داشته باشید، مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا بهترین نوع این دستگاه ها علاوه بر تهیه قهوه و اسپرسو، امکان تهیه قهوه فرانسوی را نیز خواهند داشت.

انواع دستگاه اسپرسوساز

انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود و کاری که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. دستگاه های اسپرسوساز خانگی و دستگاه های اسپرسوساز صنعتی نمونه هایی از انواع دستگاه های اسپرسوساز هستند.

اسپرسو ساز خانگی: این نوع قهوه اسپرسو برای مصارف خانگی ساخته می شود و می تواند کمک زیادی به تهیه یک قهوه عالی کند. قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که به برنامه غذایی افراد اضافه می شود. برای تهیه اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسوساز دارند تا بتوانند به راحتی آن را در خانه انجام دهند. در بازار انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز خانگی مانند دستگاه اسپرسوساز دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک وجود دارد.

اسپرسوساز دستی

این نوع اسپرسوسازهای دستی با دست کار می کنند. با استفاده از اهرمی که به صورت دستی کار می کند به این صورت عمل می کند و با فشار دادن این اهرم می توانید قهوه را تهیه کنید. قیمت این دستگاه اسپرسوساز نسبت به مدل های دیگر کمتر است. این نوع دستگاه برای تعمیر قهوه ساز بوش برای کسانی که حوصله کمی دارند مناسب نیست زیرا باید با دقت و زمان زیادی با آن کار کنید.


اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک

استفاده از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک آسان است و در بسیاری از خانه ها استفاده می شود. این مدل از دستگاه اسپرسوساز خانگی در بازار بسیار پرطرفدار است و فروش بهتری نسبت به مدل های دیگر دارد. این نوع دستگاه اسپرسوساز در تهیه قهوه به خوبی عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با دست مخلوط کنید و کارتان تمام است. شما نمی توانید قهوه را با دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک مخلوط کنید و قهوه را با شیر و غیره مخلوط کنید، باید خودتان این کار را انجام دهید. دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک محبوب و پرطرفدار هستند و مردم بیشتر از این نوع مدل ها خرید می کنند و با کمک آن ها در خانه قهوه درست می کنند. و لازم نیست کار دیگری انجام دهید.

اسپرسو سازهای صنعتی

دستگاه های اسپرسوساز صنعتی بیشتر در کافه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند و اندازه آنها نسبت به مدل های دیگر بزرگتر است. دستگاه های اسپرسوساز صنعتی در سایزهای بزرگ موجود می باشد و مناسب برای کافه ها و رستوران ها می باشد. این مدل ها به دلیل اندازه بزرگ در ساختمان ها استفاده نمی شوند. دستگاه های اسپرسوساز صنعتی گران قیمت و قدرتمند هستند.

sahim6 سه شنبه 21 آذر 1402 زمان : 9:28 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 344
  • بازدید ماه : 1,189
  • بازدید سال : 16,069
  • بازدید کلی : 38,700

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد